Zgibanka NAŠ VRTEC (pdf)

V vrtcu izvajamo rehabilitacijo, vzgojo in varstvo predšolskih otrok s posebnimi potrebami (gluhi in naglušni otroci, gluhi otroci s polževim vsadkom, otroci z govorno-jezikovno motnjo, otroci z AM, otroci z več motnjami) ter vzgojo in varstvo otrok brez evidentiranih težav.

Otroci so vključeni v programe za predšolske otroke, prilagojene programe in programe s prilagojenim izvajanjem ter dodatno strokovno pomočjo.

Delamo po kurikulu za vrtce, po navodilih za prilagojeno izvajanje, po kurikulu za vrtce v prilagojenem programu za predšolske otroke s posebnimi potrebami ter po smernicah za delo v oddelkih za predšolske otroke z AM.

Izvajamo dejavnosti kurikula (jezik, umetnost, družba, narava, matematika) ter specialno-pedagoške dejavnosti.

 

Razvili smo t. i. “Mariborski model” obravnave predšolskih otrok s posebnimi potrebami na področju poslušanja in govora. Značilnosti tega modela so:

  • zgodnja obravnava otrok
  • skupine z majhnim številom otrok
  • izvajanje programa s strani specialnih in rehabilitacijskih pedagoginj smer surdo-logo ob pomoči vzgojiteljic
  • razvijanje sposobnosti poslušanja
  • razvijanje govorno-jezikovne komunikacije
  • izvajanje Programa stimulacije razvoja senzorike, motorike, kognicije, govora in jezika
  • izvajanje glasbeno-govornih stimulacij
  • izvajanje gibalno-govornih stimulacij
  • integracija znotraj ustanove
  • individualizacija in timska obravnava
  • individualna logopedska in surdopedagoška obravnava
  • fizioterapevtska obravnava
  • delovna terapija
  • specifične metode razvijanja komunikacijskih sposobnosti pri otrocih z AM
  • priprava otrok na izobraževalni proces v osnovni šoli ter priprava okolja v primeru inkluzije
  • dodatne dejavnosti.

  

Cilji dela v vrtcu

  • vzpodbujanje razvoja vseh otrokovih psihofizičnih sposobnosti, posebej tistih, ki so potrebne za razvoj poslušanja, govora in jezika
  • odpravljanje oz. korekcija ene ali več motenj
  • ustvarjanje pogojev za čim hitrejšo kvalitetno integracijo/inkluzijo otroka s posebnimi potrebami v okolje (večinske šole).