Zgibanka NAŠ VRTEC (pdf)
V vrtcu izvajamo rehabilitacijo, vzgojo in varstvo predšolskih otrok s posebnimi potrebami (gluhi in naglušni otroci, gluhi otroci s polževim vsadkom, otroci z govorno-jezikovno motnjo, otroci z AM, otroci z več motnjami) ter vzgojo in varstvo otrok brez evidentiranih težav.
Otroci so vključeni v programe za predšolske otroke, prilagojene programe in programe s prilagojenim izvajanjem ter dodatno strokovno pomočjo.
Delamo po kurikulu za vrtce, po navodilih za prilagojeno izvajanje, po kurikulu za vrtce v prilagojenem programu za predšolske otroke s posebnimi potrebami ter po smernicah za delo v oddelkih za predšolske otroke z AM.
Izvajamo dejavnosti kurikula (jezik, umetnost, družba, narava, matematika) ter specialno-pedagoške dejavnosti.
Razvili smo t. i. “Mariborski model” obravnave predšolskih otrok s posebnimi potrebami na področju poslušanja in govora. Značilnosti tega modela so:
- zgodnja obravnava otrok
- skupine z majhnim številom otrok
- izvajanje programa s strani specialnih in rehabilitacijskih pedagoginj smer surdo-logo ob pomoči vzgojiteljic
- razvijanje sposobnosti poslušanja
- razvijanje govorno-jezikovne komunikacije
- izvajanje Programa stimulacije razvoja senzorike, motorike, kognicije, govora in jezika
- izvajanje glasbeno-govornih stimulacij
- izvajanje gibalno-govornih stimulacij
- integracija znotraj ustanove
- individualizacija in timska obravnava
- individualna logopedska in surdopedagoška obravnava
- fizioterapevtska obravnava
- delovna terapija
- specifične metode razvijanja komunikacijskih sposobnosti pri otrocih z AM
- priprava otrok na izobraževalni proces v osnovni šoli ter priprava okolja v primeru inkluzije
- dodatne dejavnosti.
Cilji dela v vrtcu
- vzpodbujanje razvoja vseh otrokovih psihofizičnih sposobnosti, posebej tistih, ki so potrebne za razvoj poslušanja, govora in jezika
- odpravljanje oz. korekcija ene ali več motenj
- ustvarjanje pogojev za čim hitrejšo kvalitetno integracijo/inkluzijo otroka s posebnimi potrebami v okolje (večinske šole).